Start Oslo. Naar Roros.

21 juni 2017 - Røros, Noorwegen

Het is apart om op zo'n schip te overnachten. Een straat met winkels, pub, Italiaan, chique restaurant, buffet en tapas. Diverse deks met mooi uitzicht en een lekker zonnetje. Live muziek, zelfs een musical. 's Avonds diner met uitzicht op zee. Magnifiek. Bij vertrek veel grote en kleine boten. In het kader van de Kiel woche. Gigantisch. De zee is toch wel wat meer aan het deinen. Ik toch maar iets minder wijn bij het eten gepakt. Onder een giga lange brug gevaren, over de Grote Belt. Tussen Funen en Seeland. Dat ze die kunnen bouwen. Pracht werk. Na het diner in de pub met gezellige live muziek een wijntje gedronken. Goede nacht gehad. En in de ochtend uitzicht op het fjord van Oslo. Met een gemiddelde snelheid van 20 knopen gevaren. Best wel snel. Reken maar uit. Boot af en gas erop. 385 km rijden tot ons eerste hotel. Veel groen, bomen, water en geen beesten gezien. Bij paar punten gestopt. Wegen tot nu toe goed. Veel 80 km wegen. Langs grote, bochtige rivieren gereden. Een ervan is de Glomma, de langste rivier in Noorwegen, 600 km. Prachtig. Op sommige punten rustig, verderop weer onstuimig. Zelfs een visser gezien, midden in de rivier. Veel dorpjes met paar huizen. Weinig bevolking te zien. Echter toch wel in trek bij toeristen. Hier en daar namelijk een hotel, camping of vakantiehuis. En geen overstekende elanden, wordt wel voor gewaarschuwd. We naderen Roros. Wel wat kouder dan in Nederland. 11graden. Wij blij dat we in een hotel zitten. Diverse campings gepasseerd, waar campers staan. Best wel koud met dit weer. En nu genieten, een drankje en een lekker diner. Tot morgen.

1. Gerda:
    21 juni 2017
    Wat heerlijk hè deze prachtige reis! En wat léuk dat ik jullie belevenissen mag mee-lezen!!
    Heeel veel plezier en genietmomenten!
  2. Minge:
    21 juni 2017
    Mooi daar lekker helder die lucht en water graag foto van een beer en eland xxxjes uit db
  3. Nicol:
    22 juni 2017
    Leuk, Inge en Ton, om jullie reis weer zo te volgen. Ziet er geweldig uit! Nog veel plezier!
  4. Ans Bechtold:
    22 juni 2017
    Ziet er weer prachtig uit en dit is nog maar het begin! Wel een beetje koud Veel plezier!
  5. Colien:
    22 juni 2017
    Jee, bijzondere belevenis, zo'n overtocht! Kan me niet eens voorstellen hoe immens groot zo'n schip zal zijn. Geniet van het mooie Noorwegen en een goede reis! By the way, brilletje staat je ook goed, Ingrid!