Kirkenes en de boot op.

30 juni 2017 - Båtsfjord, Noorwegen

Na het ontbijt op weg naar Hurtigruten. Om 10.00u daar. Autosleutel ingeleverd, ingecheckt en bagage achtergelaten. Hut pas om 13.00u beschikbaar. Dus ons onderkomen voor de komende dagen verkennen. 7 dekken. Met sauna en fitness. Bovenste met heerlijke fauteuils. Buiten giga uitzicht. Magnifiek maar wel veel wind. Oppassen geblazen. Ook nog een jacuzzi daar. Nog niet uitgeprobeerd. Lekker de zon maar dan moet je wel een beschut plekje zoeken. Kijken welke excursies er te doen zijn en vooral niet naar de prijzen kijken. Inmiddels wijn-en bierarrangement erbij geregeld. Merk je niets van. Gewoon een kaart waar alles vanaf gaat, laatste dag krijg je de klap. Maar dan onheil al geschied. Overal zee en land. Tussendoor doen ze steeds plaatsen aan waar je eventueel af kunt. Dus bij de 1ste plaats en masse eraf, op naar het monument van de witches. Plaatsje Vardô. Een langgerekt monument, met alle data van witches die op de brandstapel terecht zijn gekomen. Zie foto's. Gezellige tijd toen zeg. Het diner is ook goed geregeld, 3 gangen met natuurlijk een lekkere fles wijn. Gezellig met de andere Nederlanders gegeten. Onze hut is wel wat klein itt de buitenhutten, maar ja is een keuze. Slapen we toch alleen maar. Genieten dus. 5 dagen niet rijden, eten en drinken wordt verzorgd. Morgenavond naar een concert in de kerk in Tromsø. Middernachtconcert. Nu van het uitzicht genieten in onze fauteuils. Gaat lukken deze 5 dagen.