Varen langs de Noorse fjorden.

2 juli 2017 - Risøyhamn, Noorwegen

De 1ste nacht goed doorgekomen. Zelfs 's nachts legt de boot regelmatig aan, om post af te geven of op te halen. Aangezien wij vrij dichtbij de machinekamer liggen, hoor je een regelmatig, monotoon geluid maar dit went. Alleen als hij gaat stoppen, merk je dit wel. Je kunt precies volgen waar je vaart, via plattegrond. Overdag vandaag Hammerfest in geweest, klein dorpje, zie de foto's. Als de boot minimaal een uur stopt, heeft het zin om eventueel uit te stappen. Dan moet je ook in- en uitchecken. En continue je handen desinfecteren. Ontbijt en lunch is een zelfbuffet. Diner is vaste tijd en tafelschikking. Is prima geregeld en genoeg lekkernijen, en natuurlijk onze eigen fles wijn! Die netjes bewaard wordt, als je hem niet op drinkt. Vanmiddag gezellig nog een glaasje wijn genuttigd van het diner van gister. Met warme kleren op dek 7, is het heerlijk vertoeven. Eén boekje erbij en dat magnifieke uitzicht, heerlijk. Ze houden ons wel bezig, jas aan, jas uit, verrekijker, fototoestel en mobiel in de aanslag. Het is niet te beschrijven wat we allemaal zien. Dus waarschijnlijk zeggen de foto's al genoeg. Gisterenavond naar het Midnight concert in de Arctic Cathedral van Tromsø geweest. Liggen dan 2 uur aan de kade. Mooie zang en prachtige muziek met cello en piano. Snel terug voordat schip weer verder gaat. Als slot nog een lekkere cocktail op dek 7.
Vandaag geen wekker gezet. Vanavond met bus een rondrit over de Lofoten. We varen door een smalle straat, mooi uitzicht, wel veel lagen kleren aan met die wind. Aan wal stuk minder koud. Zon laat ons ff in de steek. Nu bakje koffie scoren, jammer dat ze niet weten hoe ze die moeten maken hier.